Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε ένα φιλόδοξο σχέδιο 350 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη της ελληνικής διαστημικής πολιτικής.
Ένα νέο κεφάλαιο για την παρουσία της Ελλάδας στο Διάστημα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, γνωστοποιώντας ότι μέσα στην επόμενη διετία η χώρα αναμένεται να αποκτήσει τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της συμμετοχής της στις ευρωπαϊκές διαστημικές αποστολές.
Κατά την παρουσίαση της εθνικής στρατηγικής για το Διάστημα, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η Ελλάδα επενδύει δυναμικά στον συγκεκριμένο τομέα, με συνολικούς πόρους που φτάνουν τα 350 εκατομμύρια ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούν τόσο την ανάπτυξη διαστημικών τεχνολογιών όσο και την ενίσχυση της έρευνας, της καινοτομίας και της ελληνικής βιομηχανίας υψηλής τεχνολογίας.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το Διάστημα δεν αποτελεί πλέον πεδίο αποκλειστικά επιστημονικής έρευνας, αλλά έναν στρατηγικό τομέα με άμεσες εφαρμογές στην οικονομία, την πολιτική προστασία, τις τηλεπικοινωνίες, την άμυνα, τη γεωργία και την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών. Όπως σημείωσε, η Ελλάδα φιλοδοξεί να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που δημιουργούνται από τη ραγδαία ανάπτυξη της διαστημικής οικονομίας.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στη συμμετοχή της χώρας στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA), καθώς και στις δυνατότητες που ανοίγονται για Έλληνες επιστήμονες, ερευνητές και νεοφυείς επιχειρήσεις, οι οποίοι θα μπορούν να συμμετέχουν σε διεθνή προγράμματα αιχμής και να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες με εξαγωγικό προσανατολισμό.
Η προοπτική να αποκτήσει η Ελλάδα τον πρώτο της αστροναύτη μέσα στα επόμενα δύο χρόνια αποτελεί μία από τις πλέον συμβολικές εξαγγελίες της νέας στρατηγικής. Παράλληλα, η κυβέρνηση εκτιμά ότι οι επενδύσεις στον διαστημικό τομέα θα συμβάλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και στην ανάδειξη της χώρας σε σημαντικό περιφερειακό κόμβο τεχνολογίας και καινοτομίας.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΜΑΣ