Η ρωσική κρατική εταιρεία είχε απομακρύνει εκατοντάδες εργαζομένους μετά την έναρξη του πολέμου ΗΠΑ-Ισραήλ κατά του Ιράν και πλέον αξιολογεί την επανεκκίνηση των εργασιών
Την πρόθεσή της να επαναφέρει το προσωπικό της στον πυρηνικό σταθμό του Μπουσέρ μέσα στις επόμενες εβδομάδες γνωστοποίησε η ρωσική κρατική εταιρεία πυρηνικής ενέργειας Rosatom, υπό την προϋπόθεση ότι η κατάσταση ασφαλείας στο Ιράν θα παραμείνει σταθερή.
Τη σχετική ανακοίνωση έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της Rosatom, Αλεξέι Λιχατσόφ, σηματοδοτώντας την πιθανή επανεκκίνηση των εργασιών σε ένα από τα σημαντικότερα ενεργειακά έργα της Ρωσίας στη Μέση Ανατολή.
Επιστροφή μετά την απομάκρυνση εκατοντάδων εργαζομένων
Η Rosatom συμμετέχει στην κατασκευή δύο νέων πυρηνικών μονάδων στον σταθμό του Μπουσέρ, που αποτελεί τη μοναδική εν λειτουργία πυρηνική μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας του Ιράν.
Ωστόσο, μετά την έναρξη του πολέμου μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών, Ισραήλ και Ιράν στα τέλη Φεβρουαρίου, η ρωσική εταιρεία προχώρησε στην απομάκρυνση εκατοντάδων εργαζομένων της από την περιοχή, επικαλούμενη λόγους ασφαλείας.
Η απόφαση αυτή είχε ουσιαστικά «παγώσει» μέρος των εργασιών επέκτασης του πυρηνικού συγκροτήματος.
Στο μικροσκόπιο η ασφάλεια στην περιοχή
Η δήλωση του Αλεξέι Λιχατσόφ έρχεται σε μια περίοδο σχετικής αποκλιμάκωσης της έντασης, μετά την προσωρινή εκεχειρία που έχει επιτρέψει τη σταδιακή επαναλειτουργία κρίσιμων υποδομών στην περιοχή.
Η Rosatom, πάντως, ξεκαθαρίζει ότι η επιστροφή του προσωπικού θα εξαρτηθεί αποκλειστικά από τις συνθήκες ασφαλείας, παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις πριν λάβει την οριστική απόφαση.
Η επανεκκίνηση των εργασιών στο Μπουσέρ θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική τόσο για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν όσο και για τη διατήρηση της ρωσικής παρουσίας σε ένα από τα μεγαλύτερα ενεργειακά έργα της Μέσης Ανατολής.
Διαβάστε επίσης: Rosatom: Τουρκικό ενδιαφέρον για μερίδιο στον πυρηνικό σταθμό του Άκουγιου

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΜΑΣ