Σάββατο, 27 Ιουνίου, 2026

Η Ελλάδα γράφει ιστορία: Στέλνει για πρώτη φορά αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό

Η Ελλάδα ετοιμάζεται να γράψει μια νέα σελίδα στην ιστορία της διαστημικής της παρουσίας, καθώς μέσα στα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να πραγματοποιηθεί η πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).

Πρόκειται για ένα ορόσημο που εντάσσεται στη νέα Εθνική Στρατηγική Διαστήματος με ορίζοντα το 2035 και σηματοδοτεί τη δυναμική είσοδο της χώρας στον τομέα της διαστημικής έρευνας και τεχνολογίας.

Το σχέδιο της ιστορικής αποστολής βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Στη συνάντηση συμμετείχε ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης, ο οποίος έχει ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA).

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η εκτόξευση αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός της επόμενης διετίας, ενώ η παραμονή του Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό θα διαρκέσει έως και τρεις εβδομάδες.

Κατά τη διάρκεια της αποστολής θα υλοποιηθούν επιστημονικά πειράματα και τεχνολογικές δοκιμές που έχουν προταθεί από ελληνικά πανεπιστήμια, ερευνητικά ιδρύματα και επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας.

Η συγκεκριμένη αποστολή δεν αποτελεί μόνο μια σημαντική διάκριση για τη χώρα, αλλά δημιουργεί νέες προοπτικές για την ελληνική επιστημονική κοινότητα.

Ελληνικές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν καινοτόμες τεχνολογίες σε πραγματικές συνθήκες διαστήματος, ενώ τα δεδομένα που θα συλλεχθούν αναμένεται να αξιοποιηθούν σε μελλοντικές ερευνητικές εφαρμογές και διεθνείς συνεργασίες.

Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην έμπνευση της νέας γενιάς.

Στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής εξετάζεται η υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων, όπως μαθητικοί διαγωνισμοί για την κατασκευή δορυφόρων, διαγωνισμοί STEM και η δυνατότητα μαθητές από όλη την Ελλάδα να επικοινωνήσουν απευθείας με τους αστροναύτες που βρίσκονται στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος, καθώς και ο Αδριανός Γολέμης, ο οποίος αναμένεται να αποτελέσει τον πρώτο Έλληνα που θα εκπροσωπήσει τη χώρα σε αποστολή στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Η πρώτη ελληνική αποστολή στον ISS φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της διαστημικής τεχνολογίας στην Ελλάδα, ενισχύοντας την εξωστρέφεια της ελληνικής έρευνας και ανοίγοντας τον δρόμο για ακόμη μεγαλύτερη συμμετοχή της χώρας στα μεγάλα διεθνή διαστημικά προγράμματα των επόμενων ετών.


Διαβάστε επίσης:

Artemis II: Δείτε τις πρώτες μαγικές εικόνες της Γης από το διάστημα – Ο Καναδάς γράφει ιστορία στο διαστημικό ταξίδι

Don't Miss

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα αποκτά τον πρώτο της αστροναύτη

Ο πρώτος Έλληνας αστροναύτης έρχεται μέσα

Ιουλίδα: Η αρχοντική καρδιά της Τζιας που μαγεύει κάθε επισκέπτη

Τζια: Το κοντινότερο κυκλαδονήσι στην Αττική