Πέμπτη, 25 Ιουνίου, 2026

Πρόεδρος Ελληνικής Κοινότητας Καράκας: “Τόσο μεγάλος σεισμός είχε να γίνει από το 1990”

Την εικόνα που επικρατεί στο Καράκας στη Βενεζουέλα μετά τους δύο ισχυρούς σεισμούς (ο μεγαλύτερος 7,5 Ρίχτερ)  που προκάλεσαν καταρρεύσεις κτηρίων περιέγραψε στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Καράκας, Θοδωρής Μαραγγέλης.

«Δεν έχει γίνει τόσο μεγάλος σεισμός από το 1900», τόνισε, σημειώνοντας ότι ακόμη δεν υπάρχει πλήρης εικόνα για τον αριθμό των θυμάτων και των τραυματιών.

Χάος στη Βενεζουέλα μετά τον διπλό σεισμό 7,2 και 7,5 Ρίχτερ

Ωστόσο, σύμφωνα με τον νεότερο προσωρινό απολογισμό, τουλάχιστον 164 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 971 έχουν τραυματιστεί. Άγνωστος είναι ο αριθμός των αγνοουμένων με αναφορές να κάνουν λόγο για χιλιάδες ανθρώπους.

Ο κ. Μαραγγέλης έκανε λόγο για εκτεταμένα προβλήματα στις υποδομές, καθώς σε αρκετές περιοχές της πόλης έχουν διακοπεί η ηλεκτροδότηση και η υδροδότηση.

«Εμείς στο κέντρο του Καράκας δεν έχουμε ούτε ρεύμα, ούτε νερό αυτή τη στιγμή, ενώ σε άλλα σημεία της πόλης η κατάσταση είναι πιο ομαλή», ανέφερε.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους της εκπομπής, Κώστα Παπαχλιμίντζο και Κατερίνα Δούκα ο κ. Μαραγγέλης (φωτογραφία), επιβεβαίωσε ότι τουλάχιστον δύο παλαιά κτήρια έχουν καταρρεύσει σε περιοχές που βρίσκονται περίπου τέσσερα χιλιόμετρα μακριά από το σημείο όπου διαμένει.

«Έχω ακούσει για περισσότερες καταρρεύσεις, αλλά μπορώ να επιβεβαιώσω μόνο δύο», είπε την ώρα που οι εικόνες σε διεθνή ειδησεογραφικά δίκτυα δείχνουν εκτεταμένες καταστροφές και σορούς από ερείπια εκεί όπου άλλοτε υπήρχαν πολυκατοικίες.

Περιγράφοντας τις στιγμές του ισχυρού σεισμού, ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Καράκας ανέφερε ότι βρισκόταν στο διαμέρισμά του, στον 14ο όροφο πολυκατοικίας.

«Μπορείτε να καταλάβετε πόσο έντονα το αισθανθήκαμε. Ευτυχώς το κτήριο είναι αντισεισμικό και άντεξε, όμως η αναστάτωση ήταν μεγάλη. Έπεσαν πιάτα, ποτήρια και διάφορα αντικείμενα μέσα στο σπίτι», δήλωσε.

Όπως είπε ο πρόεδρος της ελληνικής κοινότητας, δεν επιχείρησαν να εγκαταλείψουν την πολυκατοικία κατά τη διάρκεια της δόνησης λόγω του ύψους στο οποίο βρίσκονταν. «Ήμασταν στον 14ο όροφο και δεν υπήρχε τρόπος να κατέβουμε τόσα πατώματα εκείνη τη στιγμή. Αν συνέβαινε κάτι σοβαρό, δεν θα προλαβαίναμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Don't Miss