Η Δανή πρωθυπουργός, η οποία έχει εδώ και χρόνια υποστηρίξει την ιδέα των λεγόμενων «κέντρων επιστροφών».
Ευρωπαϊκές χώρες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν κέντρα μεταναστών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης ακόμη και μέσα στο επόμενο έτος, με χρηματοδότηση από την ΕΕ, δήλωσε η πρωθυπουργός της Δανίας Μέτε Φρεντέρικσεν, σε μια περίοδο κατά την οποία η ευρωπαϊκή πολιτική για το μεταναστευτικό γίνεται ολοένα και πιο αυστηρή.
Η Δανή πρωθυπουργός, η οποία έχει εδώ και χρόνια υποστηρίξει την ιδέα των λεγόμενων «κέντρων επιστροφών», ανέφερε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια ώστε οι εγκαταστάσεις αυτές να χρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να λειτουργήσουν σε χώρες εκτός ΕΕ.
«Θα δείτε μια ομάδα χωρών, μια συμμαχία προθύμων, με τη στήριξη της Κομισιόν», δήλωσε η Φρεντέρικσεν στους Financial Times. Όπως πρόσθεσε, «το 2026-27 θα δούμε το πρώτο κέντρο επιστροφών εκτός Ευρώπης», εκτιμώντας ότι αυτό μπορεί να γίνει μέσα στον επόμενο χρόνο.
«Συμμαχία προθύμων» με στήριξη της Κομισιόν
Η ιδέα της μεταφοράς μέρους της διαχείρισης του μεταναστευτικού σε χώρες εκτός ΕΕ θεωρούνταν για χρόνια πολιτικά και νομικά εξαιρετικά δύσκολη.
Τα τελευταία χρόνια, όμως, όλο και περισσότερες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις φαίνεται να στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση, υπό την πίεση της ανόδου ακροδεξιών κομμάτων και της αυξανόμενης ανησυχίας για τις μεταναστευτικές ροές.
Η Δανία υπήρξε από τις πρώτες χώρες που προώθησαν την ιδέα. Το 2021 η Κοπεγχάγη είχε ξεκινήσει συζητήσεις με τη Ρουάντα για τη δημιουργία κέντρου αιτούντων άσυλο, όμως τα σχέδια πάγωσαν μετά τις έντονες πολιτικές αντιδράσεις και τις νομικές και ανθρωπιστικές ανησυχίες που διατυπώθηκαν.
Πλέον, η δανική κυβέρνηση επιδιώκει το σχέδιο να προχωρήσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με στήριξη και χρηματοδότηση από την ΕΕ.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΜΑΣ