Σάββατο, 27 Ιουνίου, 2026

Συζήτηση Ρούμπιο – Γκουτέρες για τα Στενά του Ορμούζ

Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο και ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες συζήτησαν την Τρίτη τις αμερικανικές πρωτοβουλίες για την αποτροπή ναρκοθέτησης και επιβολής διοδίων στα Στενά του Ορμούζ από το Ιράν, σε μια περίοδο αυξημένης έντασης στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής.

Σύμφωνα με ανακοίνωση εκπροσώπου του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, ο Ρούμπιο υπογράμμισε ότι υπάρχει «ευρεία υποστήριξη από κράτη-μέλη του ΟΗΕ» για τις προσπάθειες διασφάλισης της ελεύθερης ναυσιπλοΐας σε ένα από τα σημαντικότερα ενεργειακά περάσματα του κόσμου. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε και πιθανή απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, με στόχο την αποτροπή οποιασδήποτε ενέργειας που θα μπορούσε να επηρεάσει τη διεθνή ναυτιλία και το παγκόσμιο εμπόριο.

Τα Στενά του Ορμούζ θεωρούνται κομβικής σημασίας για τη διεθνή αγορά ενέργειας, καθώς από εκεί διέρχεται μεγάλο ποσοστό των παγκόσμιων εξαγωγών πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου. Οποιαδήποτε αποσταθεροποίηση στην περιοχή προκαλεί ανησυχία στις αγορές και αυξάνει τον φόβο για νέα ενεργειακή κρίση και άνοδο των τιμών.

Η Ουάσινγκτον εμφανίζεται αποφασισμένη να ενισχύσει τη διεθνή πίεση προς την Τεχεράνη, υποστηρίζοντας ότι η ασφάλεια των θαλάσσιων οδών αποτελεί ζήτημα παγκόσμιας σταθερότητας και δεν μπορεί να τεθεί υπό αμφισβήτηση.

Don't Miss

Ρούμπιο στον Κόλπο: Διπλωματική αποστολή στη σκιά της συμφωνίας ΗΠΑ–Ιράν

Περιοδεία σε ΗΑΕ, Κουβέιτ και Μπαχρέιν

Ο εκτυπωτής του Ρούμπιο που έγραψε ιστορία

Στο παρασκήνιο, ο Ρούμπιο σε «τεντωμένο