Η AI φρενάρει τις αγορές: Μαζικές ρευστοποιήσεις σε κρυπτονομίσματα και πολύτιμα μέταλλα
Το ισχυρό κύμα ρευστοποιήσεων που ξεκίνησε από τον τεχνολογικό κλάδο της Wall Street εξαπλώνεται πλέον σε ολόκληρο το επενδυτικό φάσμα, συμπαρασύροντας κρυπτονομίσματα, πολύτιμα μέταλλα και άλλα περιουσιακά στοιχεία υψηλού ρίσκου.
Οι ανησυχίες για τις υπερβολικές αποτιμήσεις των εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης, σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες προσδοκίες για αυστηρότερη νομισματική πολιτική στις Ηνωμένες Πολιτείες, έχουν οδηγήσει τους επενδυτές σε μαζική κατοχύρωση κερδών μετά το εντυπωσιακό ράλι του πρώτου εξαμήνου.
Στο επίκεντρο των πιέσεων βρέθηκε το Bitcoin, το οποίο διολίσθησε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν δύο εβδομάδων, ενώ ισχυρές απώλειες κατέγραψαν και τα υπόλοιπα μεγάλα ψηφιακά νομίσματα. Παράλληλα, χρυσός και ασήμι βρέθηκαν επίσης στο στόχαστρο των πωλήσεων, καθώς η αγορά επαναξιολογεί τις προσδοκίες για τα επιτόκια της Federal Reserve.
Το νέο κύμα μεταβλητότητας έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία οι διεθνείς αγορές είχαν προεξοφλήσει ισχυρή ανάπτυξη στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, οδηγώντας πολλές τεχνολογικές μετοχές σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αποτίμησης.
Bitcoin και altcoins υποχωρούν καθώς οι επενδυτές μειώνουν το ρίσκο
Το Bitcoin κατέγραψε σημαντικές απώλειες, υποχωρώντας έως τα 61.877 δολάρια, το χαμηλότερο επίπεδο από τις αρχές Ιουνίου, πριν περιορίσει μέρος των απωλειών και σταθεροποιηθεί κοντά στα 62.500 δολάρια.
Η διόρθωση δεν περιορίστηκε μόνο στο μεγαλύτερο κρυπτονόμισμα του κόσμου. Το Ether σημείωσε πτώση άνω του 5%, ενώ το Solana και το XRP βρέθηκαν επίσης υπό ισχυρή πίεση, επιβεβαιώνοντας ότι το αρνητικό κλίμα επεκτείνεται σε ολόκληρη την αγορά ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων.
Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι τα κρυπτονομίσματα εξακολουθούν να συμπεριφέρονται ως επενδύσεις υψηλού κινδύνου και επηρεάζονται άμεσα από τη διάθεση των επενδυτών απέναντι στις τεχνολογικές μετοχές.
Ενδεικτικό της επιφυλακτικότητας είναι το γεγονός ότι τα αμερικανικά spot Bitcoin ETFs έχουν καταγράψει εκροές περίπου 2,4 δισ. δολαρίων μέσα στον Ιούνιο, καθώς αρκετοί επενδυτές επιλέγουν να μειώσουν την έκθεσή τους ενόψει πιθανών νέων αναταράξεων.
Την ίδια στιγμή, η πτώση μετοχών όπως η SpaceX και οι ισχυρές πιέσεις στον Nasdaq ενισχύουν το αρνητικό επενδυτικό κλίμα, επηρεάζοντας συνολικά τα assets που θεωρούνται περισσότερο ευάλωτα σε περιόδους αυξημένης αβεβαιότητας.
Πίεση και στα πολύτιμα μέταλλα – Η Fed αλλάζει τα δεδομένα για χρυσό και ασήμι
Παρά το γεγονός ότι ο χρυσός θεωρείται παραδοσιακά ασφαλές επενδυτικό καταφύγιο, η πρόσφατη μεταβολή των προσδοκιών για τα αμερικανικά επιτόκια έχει περιορίσει σημαντικά τη δυναμική του.
Τα συμβόλαια χρυσού υποχώρησαν προς τα 4.140 δολάρια ανά ουγγιά, ενώ το ασήμι σημείωσε ακόμη μεγαλύτερες απώλειες, φτάνοντας να χάνει πάνω από 5% κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης.
Η αγορά ανησυχεί ότι η πιο επιθετική στάση της Federal Reserve απέναντι στον πληθωρισμό ενδέχεται να οδηγήσει σε περισσότερες αυξήσεις επιτοκίων μέσα στους επόμενους μήνες. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τα πολύτιμα μέταλλα χάνουν μέρος της ελκυστικότητάς τους, καθώς δεν προσφέρουν απόδοση σε τόκους.
Η αλλαγή κλίματος αποτυπώνεται και στις εκτιμήσεις μεγάλων επενδυτικών οίκων. Η Bank of America εμφανίζεται πλέον πιο επιφυλακτική απέναντι στις προοπτικές του χρυσού, ενώ η Deutsche Bank προειδοποιεί ότι εάν η Fed προχωρήσει σε τρεις ή τέσσερις επιπλέον αυξήσεις επιτοκίων, η τιμή του πολύτιμου μετάλλου θα μπορούσε να κινηθεί ακόμη και προς τα 3.800 δολάρια ανά ουγγιά.
Το ενδιαφέρον των αγορών στρέφεται πλέον στα επόμενα στοιχεία για τον αμερικανικό πληθωρισμό και στις ενδείξεις που θα δώσουν οι αξιωματούχοι της Fed για την πορεία της νομισματικής πολιτικής. Οι αποφάσεις αυτές αναμένεται να καθορίσουν όχι μόνο την πορεία των μετοχών τεχνολογίας, αλλά και την κατεύθυνση των κρυπτονομισμάτων, των εμπορευμάτων και των πολύτιμων μετάλλων κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Διαβάστε επίσης: Καναδικό δολάριο σε νέο χαμηλό για το 2026: Πώς ο χρυσός και οι ΗΠΑ πιέζουν το «loonie»

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΜΑΣ