Ο πρωθυπουργός του Καναδά Mark Carney συναντάται στην επαρχία του Calgary με την πρωθυπουργό της Alberta Danielle Smith για την υπογραφή συμφωνίας ενεργειακής συνεργασίας μεταξύ ομοσπονδιακής κυβέρνησης και επαρχίας.
Η συμφωνία αφορά την ενίσχυση της ενεργειακής συνεργασίας και την ανάπτυξη μιας πιο ανταγωνιστικής και βιώσιμης οικονομίας, με έμφαση στις επενδύσεις και στις εξαγωγές ενέργειας.
Αγωγός προς τη δυτική ακτή
Στο επίκεντρο βρίσκεται ο σχεδιασμός νέου αγωγού μεταφοράς bitumen από την Alberta προς τις ακτές της British Columbia, με δυνατότητα μεταφοράς 300.000 έως 400.000 βαρελιών ημερησίως προς ασιατικές αγορές.
Αυξήσεις στην τιμή άνθρακα
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο πλευρές εξετάζουν αύξηση της βιομηχανικής τιμής άνθρακα από 95 δολάρια ανά τόνο σήμερα σε 100 δολάρια το 2027 και έως 130 δολάρια μέχρι το 2040.
Εξαίρεση από τους κανονισμούς ηλεκτρικής ενέργειας
Η Alberta θα εξαιρεθεί από τους ομοσπονδιακούς κανονισμούς καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας που προβλέπεται να εφαρμοστούν το 2035, καθώς η επαρχία βασίζεται κυρίως στο φυσικό αέριο για την παραγωγή ρεύματος.
Στόχος για μηδενικές εκπομπές
Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης δέσμευση της Alberta για επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, με παράλληλη μείωση των εκπομπών μεθανίου κατά 75% μέσα στην επόμενη δεκαετία.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΜΑΣ