Σε απομόνωση στον Καναδά τέσσερις επιβάτες του MV Hondius. Ανησυχία για την παραλλαγή του ιού Andes
Σε κατάσταση αυξημένης επιφυλακής βρίσκονται οι υγειονομικές αρχές στον Καναδά μετά την επιστροφή τεσσάρων επιβατών του MV Hondius, του κρουαζιερόπλοιου όπου καταγράφηκαν κρούσματα χανταϊού και τρεις θάνατοι.
Η επικεφαλής δημόσιας υγείας της Βρετανική Κολομβία, Bonnie Henry, έκανε λόγο για «κρίσιμη περίοδο», τονίζοντας ότι οι επιβάτες δεν θεωρούνται ασθενείς αλλά άτομα που είχαν έκθεση στον ιό και παρακολουθούνται στενά.
Οι τέσσερις Καναδοί παραμένουν σε απομόνωση, καθώς οι ειδικοί φοβούνται ότι η περίοδος επώασης του στελέχους Andes μπορεί να φτάσει ακόμη και τις έξι εβδομάδες. Μέχρι στιγμής είναι ασυμπτωματικοί, όμως οι υγειονομικές αρχές ξεκαθαρίζουν ότι το επόμενο διάστημα θεωρείται καθοριστικό.
Φόβοι μετά τους θανάτους στο πλοίο
Το MV Hondius βρέθηκε στο επίκεντρο διεθνούς ανησυχίας μετά την εμφάνιση οκτώ κρουσμάτων χανταϊού και τριών θανάτων επιβατών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Οι τέσσερις Καναδοί μεταφέρθηκαν αεροπορικώς από την Τενερίφη στον Καναδά φορώντας ειδικό προστατευτικό εξοπλισμό, ενώ οι αρχές διαβεβαιώνουν ότι δεν ήρθαν σε επαφή με το κοινό σε κανένα στάδιο της επιστροφής τους.
Σύμφωνα με τις καναδικές αρχές, η απομόνωση θα διαρκέσει τουλάχιστον 21 ημέρες και ενδέχεται να παραταθεί έως και 42 ημέρες, ανάλογα με την πορεία της υγείας τους.
Ο ιός που ανησυχεί τις αρχές
Ο ιός Andes θεωρείται η μοναδική μορφή χανταϊού που μπορεί να μεταδοθεί από άνθρωπο σε άνθρωπο, αν και οι ειδικοί επιμένουν ότι η μετάδοση δεν γίνεται εύκολα όπως συνέβαινε με την COVID-19.
Οι γιατροί εξηγούν ότι απαιτείται πολύ στενή επαφή με μολυσμένο άτομο, ωστόσο η σοβαρότητα της νόσου προκαλεί ανησυχία, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε βαριά πνευμονική λοίμωξη και νεφρική ανεπάρκεια.
Οι καναδικές αρχές έχουν ήδη ενεργοποιήσει ειδικές μονάδες βιοασφάλειας για κάθε ενδεχόμενο, ενώ η υπόθεση του MV Hondius εξελίσσεται σε μία από τις πιο σοβαρές υγειονομικές υποθέσεις των τελευταίων μηνών στη Βόρεια Αμερική.
Διαβάστε επίσης: Σε καραντίνα στο «Αττικόν» ο Έλληνας επιβάτης του MV Hondius

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΜΑΣ